25 Jul
25Jul

היכן זה סוֹלְסוּר   ?   SAULXURES

הפּוּאַסוֹנְיֶיר של סופרמרקט סוּפֶּר U, הינו מקור מהימן למידע ולא רק בנושא דגים ודרך הכנתם אלא יודע להמליץ גם על מסעדות טובות באזור.

יום אחד שאל אותי אם אני אוהב רִי-דֶה-ווֹ RIS-DE-VEAU (שקדי עגל) והיפנה אותי למסעדה בכפר בשם סוֹלְסוּר. תאיית לי, ביקשתי, והוא כתב: SAULXURES נתן לי את מספר הטלפון של המסעדה והוסיף המלצה חמה על מנה מיוחדת זו.

SAULXURES, SOULZEREN, SAULXEROTTE, SOULZBACH-LES-BAINS, XOULCES, SOULZMATT, SAULXURES-SUR-MOSELOTTE, SOULTZ…..

לך תבדיל ביניהם, באותם ימים של שנות התשעים במאה הקודמת, בהיעדר WAZE, ובהסתמך על כך שהוא לא ישלח אותי למרחקים, אלא לכפר בקירבת מקום. ואלו רק חלק משמות אותם כפרים באזור אַלְזַאס-לוֹרֵיין בכלל, ובאזור הווֹז' בפרט.  

הבינותי כי מדובר במסעדה בכפר סוֹלְסוּר שנמצא כ-10 ק"מ דרומה-מערבה מהעיירה לָה בְּרֶס, שם שהיתי. הזמנתי בטלפון שולחן ל-4 איש לשעה 8 בערב, ו...דלגתי על ארוחת צהריים.

הנסיעה למקום נמשכת כ-15 דקות אך אנו יצאנו מוקדם יותר, ועצרנו בבוטיק היינות שבעיירה קוֹרְנִימוֹנְט "סַמְפְּיֶיטְרוֹ רִישַׁר" SAMPIETRO RICHARD, ע"מ להצטייד בכמה יינות טובים להמשך חופשתנו.

בשעה היעודה הגענו למרכז הכפר, שלמרות השעה המוקדמת יחסית, נראה כמו כפר בווֹז' בשעת חצות. הכל שומם. חשוך. אין נפש לאורך כל הכביש הראשי של הכפר, משמע, אין את מי לשאול. חיפושינו התארכו גם לפאתי הכפר ולכבישי הגישה אליו, ברם, המסעדה לא קיימת. אין. יוֹק.

בלית ברירה התקשרתי למסעדה, לפי מספר הטלפון שנתן לי ידידי הפּוּאַסוֹנְיֶיר, ומיד נשאלתי היכן אני. עניתי, בכפר סוֹלְסוּר. נשאלתי, איזה סוֹלְסוּר ? כי יש כמה סוֹלְסוּר !

מסתבר שהמסעדה אליה נשלחתי נמצאת בכפר בשם זהה, כמה עשרות ק"מ צפונה מהעיירה לָה-בְּרֶס, בין סט. דְיֶיה לשִׁירְמֶק, בדרך לשְׁטְרַסְבּוּרְג.

באותו ערב הלכתי לישון רעב, וכל הלילה היה לי סוֹלְסוּר בבטן !

 רי-דה-וו   RIS-DE-VEAU    

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.