22 Jul
22Jul

מה קרה כשהווֹז' הגיע לביקור בישראל ?


בוקר אחד, באמצע שנות השמונים, במהלך חופשתם של זוג חברי פולט ורטון בביתם השני שבהרי הווז', קיבלו החלטה לקפוץ לביקור בישראל. החליטו ויישמו, ואנו כמובן שמחנו לארח אותם בביתנו ולהמשיך ולחלוק חוויות מבילויים משותפים בווז'.

למחרת בואם, הועלתה בתיאטרון "הבימה" הצגת הבכורה של "לֶה מִיזֶרַבְּל" LES MISERABLE ואנו כמובן הצטיידנו ב-4 כרטיסים לפרמיירה.

המופע היה מדהים, וחברינו הצרפתים, שמכירים היטב את המקור, ושהעברית כבר שגורה בפיהם, ישבו מרותקים לכסאותיהם ונהנו מכל רגע.


בהפסקה יצאנו לפּוּאָיֶיה, לראות ולהיראות, שלום לפה, חיוך לשם, ולפתע ניגש אלינו כתב "גלי צה"ל" ושאל אודות דעתנו על ההצגה.

אשתי לא היססה ומיד הפנתה אותו לחברינו הצרפתים, שמכירים היטב את סיפור המעשה וחזו בהצגה זו בצרפת מספר פעמים, וחברנו רטון, ניאות להשיב בקולו הרציני והעמוק:

FORMIDABLE !  INOUBLIABLE !  ADORABLE !  INCROYABLE !  ADMIRABLE 

ובתרגום חופשי משמאל לימין: נהדר, בלתי נשכח, מקסים, לא יאומן, ראוי להערצה !

למחרת בבוקר מוקדם, שמנו פעמינו דרומה, לכמה ימי נופש בעיר אילת, ב-2 מכוניות נפרדות. במהלך הנסיעה, הקשבתי לחדשות, במהלכן הודיעה הקריינית כי בהמשך המהדורה, תשודר ביקורת על הפרמיירה של "לֶה מִיזֵרַבְּל" ב"הבימה".

עצרנו את הרכבים בצד הדרך ונצמדנו לרדיו. והביקורת אכן הגיעה, ובאופן צפוי היתה גם חיובית. ובסיומה אף נשמע גם קולו הרציני והעמוק של חברי:

FORMIDABLE !  INOUBLIABLE !  ADORABLE !  INCROYABLE !  ADMIRABLE 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.